To Java, nie sen!
- Instrukcje języka i programowanie obiektowe, czyli co trzeba wiedzieć, by zacząć programować w Javie
- Wyjątki i system wejścia–wyjścia, czyli jak zapobiegać problemom i przetwarzać dane
- Kontenery i aplikacje, czyli gdzie przechowywać dane i jak tworzyć programy
Znajomość Javy, jako jednego z najpopularniejszych języków programowania na świecie, to dziś obowiązek każdego programisty. Na nic nie zdadzą się wykręty, że przecież można inaczej — pamiętaj, Java jest wszędzie! Dlatego jeśli masz ambicje zająć się programowaniem albo szybko nauczyć się podstaw nowego języka, natychmiast musisz zaopatrzyć się w tę książkę. Pomoże Ci ona zrozumieć składnię i logikę Javy, a także opanować polecenia, byś mógł szybko rozpocząć samodzielną pracę w tym języku. Z książki dowiesz się, jak zainstalować Javę i jakie narzędzia będą Ci potrzebne. Odkryjesz podstawowe zasady pisania programów, z uwzględnieniem obiektowego charakteru tego języka, nauczysz się stosować instrukcje i odpowiednie typy danych, a także wykorzystywać deklaracje, klasy i metody. Kolejne rozdziały wskażą Ci, do czego służą pętle, tablice i operatory. Zanim się obejrzysz, będziesz już umiał dokonywać konwersji typów, używać konstruktorów i zagnieżdżać klasy, a stąd już tylko krok do tworzenia apletów i aplikacji. Przekonaj się, jak szybko możesz poznać Javę — wystarczy seria konkretnych ćwiczeń, a Twoje umiejętności poszybują w górę!
- Krótka historia Javy, narzędzia i wersje
- Struktura programu, kompilacja i wykonanie
- Podstawy obiektowości, typy danych, komentarze, deklaracje i przypisania
- Wyprowadzanie danych na ekran i operacje na zmiennych
- Instrukcje if...else, break i continue, switch i operator warunkowy
- Pętle, podstawowe operacje na tablicach i tablice wielowymiarowe
- Klasy, pola, metody, argumenty i przeciążanie metod
- Konstruktory, klasy potomne, specyfikatory dostępu i pakiety
- Przesłanianie metod, składowe statyczne, klasy i składowe finalne, blok try...catch
- Konwersje typów, rzutowanie obiektów, klasy abstrakcyjne i tworzenie interfejsów
- Rodzaje klas wewnętrznych, dziedziczenie, klasy anonimowe i zagnieżdżone
- Standardowe wejście i wyjście, system plików, operacje na plikach
- Kontenery, typy uogólnione, podstawy apletów
- Kroje pisma (fonty) i kolory, grafika, dźwięki i obsługa myszy
- Tworzenie aplikacji i komponenty
Napisz swój pierwszy program w Javie!
|