[ Leksykon ] [ HTML ] [ JavaScript ] [ canvas ]
WebGL
[_] [A] [B] [C] [D] [E] [F] [G] [H] [I] [J] [K] [L] [M] [N] [O] [P] [Q] [R] [S] [T] [U] [V] [W] [X] [Y] [Z]
Obiekty [ canvas ] [ HTMLCanvasElement() ]
Obiekty WebGL:
WebGLRenderingContext - interfejs WebGL do kontekstu renderowania grafiki 2D i 3D OpenGL ES 2.0
WebGL2RenderingContext -
Przykłady:
Opis:
WebGL (Web Graphics Library) interfejs służący do renderowania interaktywnej grafiki 3D i 2D o wysokiej wydajności w dowolnej kompatybilnej przeglądarce internetowej bez użycia wtyczek. WebGL dokonuje tego poprzez wprowadzenie interfejsu API, który jest ściśle zgodny z OpenGL ES 2.0 i którego można używać w canvas elementach HTML. Zgodność ta umożliwia interfejsowi API wykorzystanie sprzętowej akceleracji grafiki zapewnianej przez urządzenie użytkownika. Interfejs API WebGL 2 wprowadza obsługę większości zestawu funkcji OpenGL ES 3.0 poprzez WebGL2RenderingContext interfejs. Element canvas jest również używany przez API Canvas do tworzenia grafiki 2D na stronach internetowych. Współrzędne przestrzeni klipu zawsze wahają się od -1 (lewy i dół) do +1 (prawy i góra), niezależnie od rozmiaru płótna.
WebGL 2 wprowadza wiele nowych funkcji, które nie są dostępne w WebGL, w tym:
3D Textures
Uniform Buffer Objects
Vertex Array Objects (VAOs)
Transform Feedback
Instancing
Wydajność:
WebGL 2 oferuje lepszą wydajność niż WebGL, szczególnie w przypadku złożonych grafik 3D.
Kompatybilność:
WebGL jest szeroko obsługiwany przez nowoczesne przeglądarki, ale WebGL 2 wymaga nowszych wersji przeglądarek.
Linki:
[ canvas ]