[ Leksykon ] [ JavaScript ]
C
[_] [A] [B] [C] [D] [E] [F] [G] [H] [I] [J] [K] [L] [M] [N] [O] [P] [Q] [R] [S] [T] [U] [V] [W] [X] [Y] [Z]
Array.concat() - Metoda Array() zwraca nową tablicę, połączoną z innymi tablicami (i, lub) wartościami
Array.copyWithin() - Metoda Array() kopiuje sekwencję elementów tablicy w tablicy
[ CanvasRenderingContext2D() ] Interfejs CanvasRenderingContext2D() zapewnia kontekst renderowania 2D dla <canvas>:
canvas arc() - Tworzy łuk kołowy o środku (x, y) i promieniu radius
canvas arcTo() - Dodaje do aktualnej ścieżki łuk o podanych punktach kontrolnych i promieniu
canvas beginPath() - Rozpoczyna nową ścieżkę
canvas bezierCurveTo() - Dodaje sześcienną krzywą Béziera do bieżącej ścieżki
canvas clearRect() - Ustawia wszystkie piksele w prostokącie, usuwając całą wcześniej narysowaną zawartość
canvas clip() - Tworzy ścieżkę przycinającą
canvas closePath() - Punkt pióra cofa się na początek bieżącej ścieżki, linię prostą od bieżącego punktu do początku
canvas createConicGradient() - Tworzy gradient stożkowy wokół punktu określonego przez współrzędne
canvas createImageData() - Tworzy nowy, pusty ImageData obiekt o określonych wymiarach
canvas createLinearGradient() - Tworzy gradient liniowy wzdłuż linii określonej przez współrzędne
canvas createPattern() - Tworzy powtarzający wzór obrazu, powtarza w kierunkach określonych. Zwraca CanvasPattern
canvas createRadialGradient() - Tworzy gradient promieniowy określony przez współrzędne dwóch okręgów
canvas direction - Kierunkowość, wartości: ltr, rtl, inherit (domyślne)
canvas drawFocusIfNeeded() - Jeśli dany element jest fokus, metoda ta rysuje pierścień wokół bieżącej ścieżki
canvas drawImage() - Rysuje określony obraz
canvas ellipse() - Dodaje łuk eliptyczny do bieżącej ścieżki
canvas fill() - Wypełnia bieżące ścieżki podrzędne bieżącym stylem wypełnienia
canvas fillRect() - Rysuje wypełniony prostokąt w pozycji x, y
canvas fillStyle - Kolor lub styl wypełnienia do wykorzystania wewnątrz kształtów, domyślny #000 czarny
canvas fillText() - tekst w pozycji x, y, maxWidth
canvas filter - Stosuje filtr CSS lub SVG do płótna, np. w celu zmiany jego jasności lub rozmycia
canvas font - Ustawienie czcionki. Wartość domyślna 10px sans-serif
canvas fontKerning - Kerning czcionki, odstępy między literami wartości: auto (domyślne), normal, none
canvas fontStretch - Eksperymentalny. Rozciągnięcie czcionki, wartości: ..., normal (domyślnie)
canvas fontVariantCaps - Eksperymentalny. warianty czcionki, wartości: ..., normal (domyślne)
canvas getContextAttributes() - Zwraca obiekt zawierający atrybuty kontekstu używane przez przeglądarkę
canvas getImageData() - Zwraca ImageData obiekt reprezentujący podstawowe dane pikseli dla obszaru
canvas getLineDash() - Zwraca tablicę bieżącego wzoru linii przerywanej zawierającą parzystą liczbę liczb nieujemnych
canvas getTransform() - Pobiera bieżącą macierz transformacji zastosowaną do kontekstu
canvas globalAlpha - Wartość alfa stosowana do kształtów i obrazów przed ich nałożeniem na canvas
canvas globalCompositeOperation - Zastosowaniu ustawia sposób rysowania kształtów i obrazów na istniejącej mapie bitowej
canvas imageSmoothingQuality - Umożliwia ustawienie jakości wygładzania obrazu
canvas isContextLost() - Eksperymentalny. Zwraca true, jeśli kontekst renderowania został utracony
canvas isPointInPath() - Raportuje, czy określony punkt znajduje się w bieżącej ścieżce
canvas isPointInStroke() - Raportuje, czy określony punkt znajduje się w obszarze objętym obrysem ścieżki
canvas letterSpacing - Odstępy między literami, domyślnie: 0px
canvas lineCap - Rodzaj zakończeń na końcach linii. Możliwe wartości: butt (domyślne), round, square
canvas lineDashOffset - Określa, gdzie rozpocząć tablicę myślników w linii
canvas lineJoin - Określa typ narożników, w których spotykają się dwie linie. Możliwe wartości: round, bevel, miter (domyślne)
canvas lineTo() - dodaje linię prostą do bieżącej ścieżki podrzędnej z określonymi współrzędnymi x, y
canvas lineWidth - Szerokość linii. Domyślne 1.0
canvas measureText() - Zwraca TextMetrics obiekt, z właściwościami tekstu
canvas miterLimit - Współczynnik graniczny skosu. Domyślne 10
canvas moveTo() - Rozpoczyna nową podścieżkę w punkcie x, y
canvas putImageData() - Maluje dane z ImageData obiektu na płótnie
canvas quadraticCurveTo() - Dodaje kwadratową krzywą Béziera do bieżącej ścieżki
canvas rect() - Tworzy ścieżkę dla prostokąta w pozycji x, y, o rozmiarze szerokość i wysokość
canvas reset() - Resetuje kontekst renderowania, w tym bufor zapasowy, stos stanu rysunku, ścieżkę i style
canvas resetTransform() - Resetuje bieżącą transformację przez macierz tożsamości
canvas restore() - Przywraca stan stylu rysunku do zapisanego przez save()
canvas rotate() - Dodaje obrót do macierzy transformacji. Kąt obrotu w prawo i jest wyrażony w radianach
canvas roundRect() - Tworzy ścieżkę dla zaokrąglonego prostokąta, promieniach narożników
canvas save() - Zapisuje bieżący stan stylu rysunku przy użyciu stosu, można cofnąć wszelkie zmiany restore()
canvas scale() - Dodaje transformację skalowania do jednostek obszaru roboczego x w poziomie i y w pionie
canvas scrollPathIntoView() - Eksperymentalny. Przewija bieżącą ścieżkę lub daną ścieżkę do widoku
canvas setLineDash() - Ustawia bieżący wzór przerywanej linii
canvas setTransform() - Resetuje bieżącą transformację, a następnie wywołuje metodę transform() z argumentami
canvas shadowBlur - Określa efekt rozmycia, domyślnie: 0
canvas shadowColor - Kolor cienia, domyślnie całkowicie przezroczysty czarny
canvas shadowOffsetX - Odległość pozioma, na którą cień zostanie przesunięty, domyślnie: 0
canvas shadowOffsetY - Odległość pionowa, na którą cień zostanie przesunięty, domyślnie: 0
canvas stroke() - Obrysowuje bieżące ścieżki bieżącym stylem obrysu
canvas strokeStyle - Kolor lub styl linii obrysu wokół kształtów, domyślny #000 czarny
canvas strokeRect() - Maluje na płótnie prostokąt, punkt początkowy x, y oraz szerokość i wysokość, bieżący styl obrysu
canvas strokeText() - Rysuje kontury tekstu w podanej pozycji x, y, maxWidth
canvas textAlign - Ustawienie wyrównania tekstu, wartości: start (domyślne), end, left, right, center
canvas textBaseline - Ustawienie wyrównania linii bazowej, wartości: top, hanging, middle, alphabetic, ideographic, bottom
canvas textRendering - Renderowanie tekstu, wartości: auto, optimizeSpeed, optimizeLegibility, geometricPrecision
canvas transform() - Mnoży aktualną macierz transformacji przez macierz opisaną przez jej argumenty
canvas translate() - Dodaje transformację, przesuwając płótno x w poziomie i y w pionie
canvas wordSpacing - Odstępy między wyrazami. Domyślna wartość: 0px
canvasoff commit() - kopiuje mapę bitową kontekstu renderowania do mapy bitowej canvas
CanvasGradient addColorStop() - dodaje nowy kolor, do danego gradientu
CanvasPattern setTransform() - wykorzystuje DOMMatrix obiekt transformacji i wywołuje go na wzorcu
createImageBitmap() - metoda globalna tworzy bitmapę z danego źródła
HTMLCanvasElement captureStream() - zwraca MediaStream który obejmuje zapis wideo z obszaru roboczego w czasie rzeczywistym
HTMLCanvasElement contextlost - jest uruchamiane, jeśli wykryje, że pamięć kontekstem została utracona
HTMLCanvasElement contextrestored - jest uruchamiane, jeśli przywróci pamięć zapasową dla pliku z kontekstem
ImageBitmap close() usuwa wszystkie zasoby graficzne powiązane z plikiem ImageBitmap
ImageData.colorSpace - Ciąg wskazujący przestrzeń kolorów danych obrazu
Math.cbrt() - Metoda Math() zwraca pierwiastek sześcienny z liczby
Math.ceil() - Metoda Math() zwraca najmniejszą liczbę całkowitą większą lub równą liczby, zaokrągla w górę
Math.clz32() - Metoda Math() zwraca liczbę początkowych bitów zerowych 32-bitowej liczby całkowitej liczby
Math.cos() - Metoda Math() zwraca cosinus liczby w radianach
Math.cosh() - Metoda Math() zwraca cosinus hiperboliczny z liczby
OffscreenCanvas convertToBlob() - tworzy Blob obiekt reprezentujący obraz zawarty w canvas
Promise.catch() - Metoda do obsługi błędów w obietnicy
string() charAt() - Metoda string() zwraca pojedynczy znak z łańcucha. Zwraca pusty znak, gdy parametr z poza zakresu
string() charCodeAt() - Metoda string() zwraca wartość Unicode liczbę całkowitą pomiędzy 0 i 65535, dla podanego znaku
string() codePointAt() - Metoda string() zwraca nieujemną liczbę całkowitą, wartością punktu kodu Unicode na danej pozycji.
string() concat() - Metoda string() łączy łańcuchy tekstowe
WebGL checkFramebufferStatus() - zwraca stan kompletności obiektu WebGLFramebuffer
WebGL clear() - czyści bufory do zadanych wartości
WebGL clearColor() - określa wartości kolorów używane podczas czyszczenia buforów kolorów kontekstu
WebGL clearDepth() - określa wartość Clear dla bufora głębokości
WebGL clearStencil() - określa wartość czyszczenia bufora szablon
WebGL colorMask() - ustawia, które kolory mają być włączone lub wyłączone podczas renderowania
WebGL compileShader() - kompiluje moduł cieniujący GLSL do danych binarnych
WebGL compressedTexImage2D() - określają dwuwymiarowy obraz tekstury w skompresowanym formacie
WebGL compressedTexImage3D() - określają trójwymiarowy obraz tekstury w skompresowanym formacie
WebGL compressedTexSubImage2D() - określa dwuwymiarowy nowy pod prostokąt z obrazu tekstury w formacie skompresowanym
WebGL copyTexImage2D() - kopiuje piksele z bieżącego WebGLFramebuffer obrazu tekstury 2D, dwuwymiarową lub sześcianu
WebGL copyTexSubImage2D() - kopiuje piksele z bieżącego obrazu WebGLFramebuffer do istniejącego podobrazu tekstury 2D
WebGL createBuffer() - tworzy i inicjuje WebGLBuffer przechowywanie danych, takich jak wierzchołki lub kolory
WebGL createFramebuffer() - tworzy i inicjuje WebGLFramebuffer obiekt, tworzenie bufora ramki
WebGL createProgram() - tworzy i inicjuje WebGLProgram obiekt, tworzenie programu WebGL
WebGL createRenderbuffer() - tworzy bufor renderowania głębi
WebGL createShader() - tworzy obiekt, albo shader wierzchołków, albo shader fragmentów
Opis:
Linki: