[ Leksykon ] [ HTML ] [ JavaScript ] [ Obiekty ] [ canvas ] [ WebGL ]
Obiekt WebGLRenderingContext
[_] [A] [B] [C] [D] [E] [F] [G] [H] [I] [J] [K] [L] [M] [N] [O] [P] [Q] [R] [S] [T] [U] [V] [W] [X] [Y] [Z]
gl.canvas
Właściwości WebGLRenderingContext:
drawingBufferColorSpace - określa przestrzeń kolorów bufora rysunkowego WebGL (srgb, display-p3)
drawingBufferHeight - reprezentuje rzeczywistą wysokość bieżącego bufora rysunku
drawingBufferWidth - reprezentuje rzeczywistą szerokość bieżącego bufora rysunku
unpackColorSpace - określa przestrzeń kolorów do konwersji podczas importowania tekstur
Metody WebGLRenderingContext:
activeTexture() - metoda określa, która jednostka tekstury ma być aktywna
attachShader() - dołącza fragment lub wierzchołek WebGLShader do pliku WebGLProgram
bindAttribLocation() - wiąże ogólny indeks wierzchołków ze zmienną atrybutu
bindBuffer() - wiąże dany element WebGLBuffer z celem
bindFramebuffer() - wiąże określony element docelowy WebGLFramebuffer
bindRenderbuffer() - wiąże dany element WebGLRenderbuffer z celem
bindTexture() - wiąże dany element WebGLTexture z celem punktem wiązania
blendColor() - służy do ustawiania współczynników mieszania źródła i miejsca docelowego
blendEquation() - służy do ustawiania równania mieszania RGB i równania mieszania alfa w jednym równaniu
blendEquationSeparate() - służy do oddzielnego ustawiania równania mieszania RGB i równania mieszania alfa
blendFunc() - definiuje funkcje do mieszania arytmetyki pikseli tekstur
blendFuncSeparate() - definiuje funkcje do oddzielnego łączenia arytmetyki pikseli dla RGB i alfa tekstur
bufferData() - inicjuje i tworzy składnicę danych obiektu buforowego
bufferSubData() - aktualizuje bufor części lub całości magazynu danych dla określonego obiektu bufora
checkFramebufferStatus() - zwraca stan kompletności obiektu WebGLFramebuffer
clear() - czyści bufory do zadanych wartości
clearColor() - określa wartości kolorów używane podczas czyszczenia buforów kolorów kontekstu
clearDepth() - określa wartość Clear dla bufora głębokości
clearStencil() - określa wartość czyszczenia bufora szablon
colorMask() - ustawia, które kolory mają być włączone lub wyłączone podczas renderowania
compileShader() - kompiluje moduł cieniujący GLSL do danych binarnych
compressedTexImage2D() - określają dwuwymiarowy obraz tekstury w skompresowanym formacie
compressedTexImage3D() - określają trójwymiarowy obraz tekstury w skompresowanym formacie
compressedTexSubImage2D() - określa dwuwymiarowy nowy pod prostokąt z obrazu tekstury w formacie skompresowanym
copyTexImage2D() - kopiuje piksele z bieżącego WebGLFramebuffer obrazu tekstury 2D, dwuwymiarową lub sześcianu
copyTexSubImage2D() - kopiuje piksele z bieżącego obrazu WebGLFramebuffer do istniejącego podobrazu tekstury 2D
createBuffer() - tworzy i inicjuje WebGLBuffer przechowywanie danych, takich jak wierzchołki lub kolory
createFramebuffer() - tworzy i inicjuje WebGLFramebuffer obiekt, tworzenie bufora ramki
createProgram() - tworzy i inicjuje WebGLProgram obiekt, tworzenie programu WebGL
createRenderbuffer() - tworzy bufor renderowania głębi
createShader() - tworzy obiekt, albo shader wierzchołków, albo shader fragmentów
createTexture() -
cullFace() -
deleteBuffer() -
deleteFramebuffer() -
deleteProgram() -
deleteRenderbuffer() -
deleteShader() -
deleteTexture() -
depthFunc() -
depthMask() -
depthRange() -
detachShader() -
disable() -
disableVertexAttribArray() -
drawArrays() -
drawElements() -
enable() -
enableVertexAttribArray() -
finish() -
flush() -
framebufferRenderbuffer() -
framebufferTexture2D() -
frontFace() -
generateMipmap() -
getActiveAttrib() -
getActiveUniform() -
getAttachedShaders() -
getAttribLocation() -
getBufferParameter() -
getContextAttributes() -
getError() -
getExtension() -
getFramebufferAttachmentParameter() -
getParameter() -
getProgramInfoLog() -
getProgramParameter() -
getRenderbufferParameter() -
getShaderInfoLog() -
getShaderParameter() -
getShaderPrecisionFormat() -
getShaderSource() -
getSupportedExtensions() -
getTexParameter() -
getUniform() -
getUniformLocation() -
getVertexAttrib() -
getVertexAttribOffset() -
hint() -
isBuffer() -
isContextLost() -
isEnabled() -
isFramebuffer() -
isProgram() -
isRenderbuffer() -
isShader() -
isTexture() -
lineWidth() -
linkProgram() -
makeXRCompatible() -
pixelStorei() -
polygonOffset() -
readPixels() -
renderbufferStorage() -
sampleCoverage() -
scissor() -
shaderSource() -
stencilFunc() -
stencilFuncSeparate() -
stencilMask() -
stencilMaskSeparate() -
stencilOp() -
stencilOpSeparate() -
texImage2D() -
texParameter[fi]() -
texSubImage2D() -
uniform[1234][fi][v]() -
uniformMatrix[234]fv() -
useProgram() -
validateProgram() -
vertexAttrib[1234]f[v]() -
vertexAttribPointer() -
viewport() -
Przykłady:
<script>
window.onload = () => {
const szer = 300;
const wys = 400;
const canvas = document.getElementById("canvas");
canvas.width = szer;
canvas.height = wys;
const gl = canvas.getContext("webgl");
console.log(gl.canvas); // HTMLCanvasElement
}
</script>
<canvas id="canvas" width="100" height="100"></canvas>
<script>
window.onload = () => {
const szer = 300;
const wys = 400;
const offscreen = new OffscreenCanvas(szer, wys);
const gl = offscreen.getContext("webgl");
console.log(gl.canvas);
// OffscreenCanvas {width: 300, height: 400, oncontextlost: null, oncontextrestored: null}
}
</script>
Opis:
Interfejs WebGLRenderingContext interfejs do kontekstu renderowania grafiki OpenGL ES 2.0 dla powierzchni rysunkowej elementu HTML HTMLCanvasElement(). WebGL2RenderingContext zapewnia to dostęp do implementacji grafiki OpenGL ES 3.0. Aby uzyskać dostęp do kontekstu WebGL do renderowania grafiki 2D i/lub 3D:
const canvas = document.getElementById("canvas");
const gl = canvas.getContext("webgl");
Właściwość WebGLRenderingContext.canvas jest odniesieniem tylko do odczytu do obiektu HTMLCanvasElement() lub OffscreenCanvas() skojarzonego z kontekstem. Może być null, jeśli nie jest powiązany z canvas elementem lub OffscreenCanvas() obiektem. Wartość zwracana obiekt HTMLCanvasElement(), OffscreenCanvas() lub null.
Czytaj: