[ Leksykon ] [ JavaScript ] [ Metody ] [ Właściwości ] [ canvas ] [ CanvasRenderingContext2D ]
CanvasRenderingContext2D.globalAlpha
[_] [A] [B] [C] [D] [E] [F] [G] [H] [I] [J] [K] [L] [M] [N] [O] [P] [Q] [R] [S] [T] [U] [V] [W] [X] [Y] [Z]
Przykłady:
// html
<canvas id="canvas" width="400" height="300"></canvas>
// javascript, uzyskać odwołanie do elementu canvas, CanvasRenderingContext2D korzystając z canvas właściwości
const canvas = document.getElementById("canvas");
const ctx = canvas.getContext("2d");
ctx.globalAlpha = 0.4;
ctx.fillStyle = "red";
ctx.fillRect(40, 40, 75, 75);
ctx.fillStyle = "blue";
ctx.fillRect(10, 10, 75, 75);
ctx.globalAlpha = 1.0;
ctx.fillStyle = "#6C0";
ctx.fillRect(150, 75, 75, 75);
ctx.fillStyle = "#09F";
ctx.fillRect(75, 150, 75, 75);
ctx.fillStyle = "#F30";
ctx.globalAlpha = 0.2;
for (let i = 0; i < 5; i++) {
ctx.beginPath();
ctx.arc(150, 150, 12 + 12 * i, 0, Math.PI * 2, true);
ctx.fill();
}
Opis:
Właściwość CanvasRenderingContext2D.globalAlpha określa wartość alfa przezroczystość, która jest stosowana do kształtów i obrazów przed ich narysowaniem na płótnie. Wartość liczba od 0.0 całkowicie przezroczysta, do 1.0 całkowicie nieprzezroczysta. Wartość domyślna to 1.0. Wartości spoza tego zakresu, w tym Infinityi NaN, nie zostaną ustawione. globalAlpha zachowają poprzednią wartość.
Zobacz też: