[ Leksykon ] [ JavaScript ] [ Metody ] [ Właściwości ] [ canvas ] [ CanvasRenderingContext2D ]
CanvasRenderingContext2D.imageSmoothingEnabled
[_] [A] [B] [C] [D] [E] [F] [G] [H] [I] [J] [K] [L] [M] [N] [O] [P] [Q] [R] [S] [T] [U] [V] [W] [X] [Y] [Z]
Przykłady:
<script>
window.onload = () => {
const szer = 600;
const wys = 300;
const canvas = document.getElementById("canvas");
canvas.width = szer;
canvas.height = wys;
const ctx = canvas.getContext("2d");
ctx.fillStyle = "rgba(0,51,102,0.9)";
ctx.font = "12px sans-serif";
ctx.textAlign = "center";
const img = new Image();
img.src = "dom.jpg";
img.onload = () => {
const szer = img.width, wys = img.height;
ctx.fillText("1:2 Wygładzanie = true", 75, 10);
ctx.imageSmoothingEnabled = true; // Wygładzanie tak
ctx.imageSmoothingQuality = "high";
ctx.drawImage(img, 0, 25, szer / 2, wys / 2);
ctx.fillText("1:1 Wygładzanie = false", 250, 10);
ctx.imageSmoothingEnabled = false; // Wygładzanie nie
ctx.drawImage(img, szer / 2, 25, szer, wys);
ctx.fillText("2:1 Wygładzanie = true", 475, 10);
ctx.imageSmoothingEnabled = true; // Wygładzanie tak
ctx.imageSmoothingQuality = "high";
ctx.drawImage(img, szer + szer / 4, 25, szer * 3, wys * 3);
};
return;
};
</script>
<canvas id="canvas" width="1" height="1"></canvas>
Opis:
Właściwość CanvasRenderingContext2D.imageSmoothingEnabled określa, czy skalowane obrazy są wygładzane true domyślnie, czy nie false. Po pobraniu imageSmoothingEnabled właściwości zwracana jest ostatnia ustawiona wartość. Ta właściwość jest przydatna w grach i aplikacjach korzystających z grafiki pikselowej. Podczas powiększania obrazów domyślny algorytm zmiany rozmiaru powoduje rozmycie pikseli. Ustaw tę właściwość na, false aby zachować ostrość pikseli. Za pomocą imageSmoothingQuality można dostosować jakość wygładzania.
Zobacz też:
imageSmoothingQuality - Umożliwia ustawienie jakości wygładzania obrazu