Helion Bestsellery

JavaScript od pierwszej linii kodu. Błyskawiczna nauka pisania gier, stron WWW i aplikacji internetowych
  • Autor: Laurence Lars Svekis, Maaike van Putten, Rob Percival
  • Zniżka: 35%
  • Cena: 99.00 64.35 zł
  • Marka: Helion
  • Status: Dostępna
  • Typ: Książka
  • EAN: 9788383221977
  • ISBN: 978-83-8322-197-7
Dodaj JavaScript od pierwszej linii kodu. Błyskawiczna nauka pisania gier, stron WWW i aplikacji internetowych do koszyka

Helion Książka Dnia

Algorytmy w Pythonie. Techniki programowania dla praktyków
  • Autor: Piotr Wróblewski
  • Zniżka: 50%
  • Cena: 119.00 59.50 zł
  • Marka: Helion
  • Status: Dostępna
  • Typ: Książka
  • EAN: 9788328393684
  • ISBN: 978-83-283-9368-4
Dodaj Algorytmy w Pythonie. Techniki programowania dla praktyków do koszyka

arc()

[ Leksykon ] [ JavaScript ] [ Metody ] [ Właściwości ] [ canvas ] [ CanvasRenderingContext2D ]

CanvasRenderingContext2D.arc()

[_] [A] [B] [C] [D] [E] [F] [G] [H] [I] [J] [K] [L] [M] [N] [O] [P] [Q] [R] [S] [T] [U] [V] [W] [X] [Y] [Z]

arc(x, y, radius, startAngle, endAngle)
arc(x, y, radius, startAngle, endAngle, counterclockwise)

 

Przykłady:

window.onload = () => {

const szer = 600;
const wys = 300;

const canvas = document.getElementById("canvas");
canvas.width = szer;
canvas.height = wys;
const ctx = canvas.getContext("2d");

ctx.fillStyle = "rgba(0,51,102,0.9)";
ctx.beginPath();
ctx.arc(50, 50, 50, 0, 2 * Math.PI);
ctx.stroke();

ctx.fillStyle = "rgba(0,51,102,0.9)";
ctx.beginPath();
ctx.arc(155, 50, 50, 0, Math.PI + (Math.PI * 1) / 2, 1 % 2 === 1);
ctx.stroke();

ctx.fillStyle = "rgba(0,51,102,0.9)";
ctx.beginPath();
ctx.arc(260, 50, 50, 0, Math.PI + (Math.PI * 1) / 2, 2 % 2 === 1);
ctx.stroke();

ctx.fillStyle = "rgba(0,51,102,0.9)";
ctx.beginPath();
ctx.arc(365, 50, 50, 0, Math.PI + (Math.PI * 0) / 2, 3 % 2 === 1);
ctx.stroke();

ctx.fillStyle = "rgba(0,51,102,0.9)";
ctx.beginPath();
ctx.arc(50, 250, 50, 0, 2 * Math.PI);
ctx.fill();

ctx.fillStyle = "rgba(0,51,102,0.9)";
ctx.beginPath();
ctx.arc(155, 250, 50, 0, Math.PI + (Math.PI * 1) / 2, 1 % 2 === 1);
ctx.fill();

ctx.fillStyle = "rgba(0,51,102,0.9)";
ctx.beginPath();
ctx.arc(260, 250, 50, 0, Math.PI + (Math.PI * 1) / 2, 2 % 2 === 1);
ctx.fill();

ctx.fillStyle = "rgba(0,51,102,0.9)";
ctx.beginPath();
ctx.arc(365, 250, 50, 0, Math.PI + (Math.PI * 0) / 2, 3 % 2 === 1);
ctx.fill();

};

</script>

<canvas id="canvas" width="1" height="1"></canvas>

 

  

Opis:
Metoda CanvasRenderingContext2D.arc() dodaje łuk kołowy do bieżącej ścieżki podrzędnej. Metoda arc() tworzy łuk kołowy o środku (x, y) i promieniu radius. Ścieżka zaczyna się w startAngle, kończy w endAnglei biegnie w kierunku określonym przez counterclockwise domyślnie zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Parametry x - pozioma współrzędna środka łuku, y - współrzędna pionowa środka łuku, radius - promień łuku. Musi być pozytywny, startAngle - kąt, pod którym rozpoczyna się łuk, w radianach, mierzony od dodatniej osi x, endAngle - kąt, pod którym kończy się łuk, wyrażony w radianach, mierzony od dodatniej osi x, counterclockwise - opcjonalny, opcjonalna wartość logiczna. Jeśli true, rysuje łuk w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara pomiędzy kątem początkowym i końcowym. Wartość domyślna to false, zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

Zobacz też:

 

 

 

 

 

Please publish modules in offcanvas position.