[ Leksykon ] [ JavaScript ] [ Metody ] [ Właściwości ] [ canvas ] [ CanvasRenderingContext2D ]
CanvasRenderingContext2D.fill()
[_] [A] [B] [C] [D] [E] [F] [G] [H] [I] [J] [K] [L] [M] [N] [O] [P] [Q] [R] [S] [T] [U] [V] [W] [X] [Y] [Z]
fill()
fill(path)
fill(fillRule)
fill(path, fillRule)
Przykłady:
<script>
window.onload = () => {
const szer = 600;
const wys = 600;
const canvas = document.getElementById("canvas");
canvas.width = szer;
canvas.height = wys;
const ctx = canvas.getContext("2d");
ctx.beginPath();
ctx.rect(12, 12, 250, 250);
ctx.fillStyle = "blue";
ctx.fill("evenodd");
ctx.fillStyle = "yellow";
ctx.ellipse(100, 100, 100, 30, Math.PI * 1, 0, Math.PI * 2, false);
ctx.fill("evenodd");
ctx.beginPath();
ctx.fillStyle = "orange";
ctx.ellipse(150, 400, 50, 30, Math.PI * 1, 0, Math.PI, false);
ctx.fill();
let pathA = new Path2D();
pathA.moveTo(135, 295);
pathA.lineTo(215, 225);
pathA.lineTo(345, 335);
pathA.lineTo(165, 335);
pathA.lineTo(295, 225);
pathA.lineTo(375, 295);
pathA.closePath();
ctx.fillStyle = "red";
ctx.fill(pathA, "nonzero");
let pathB = new Path2D();
pathB.moveTo(135, 175);
pathB.lineTo(215, 105);
pathB.lineTo(345, 215);
pathB.lineTo(165, 215);
pathB.lineTo(295, 105);
pathB.lineTo(375, 155);
pathB.closePath();
ctx.fillStyle = "gray";
ctx.fill(pathB, "evenodd");
return;
};
</script>
<canvas id="canvas" width="100" height="100"></canvas>
Opis:
Metoda CanvasRenderingContext2D.fill() wypełnia bieżącą lub podaną ścieżkę bieżącym plikiem fillStyle. Parametry fillRule - algorytm określający, czy punkt znajduje się wewnątrz, czy na zewnątrz obszaru wypełnienia. (Możliwa wartość: nonzero - niezerowa reguła nawijania, domyślna reguła, evenodd - parzysta i nieparzysta zasada kręta) path - ścieżka Path2D do wypełnienia.
Zobacz też: