[ Leksykon ] [ JavaScript ] [ Metody ] [ Właściwości ] [ canvas ] [ CanvasRenderingContext2D ]
CanvasRenderingContext2D.getContextAttributes()
[_] [A] [B] [C] [D] [E] [F] [G] [H] [I] [J] [K] [L] [M] [N] [O] [P] [Q] [R] [S] [T] [U] [V] [W] [X] [Y] [Z]
getContextAttributes()
Przykłady:
<script>
window.onload = () => {
const szer = 600;
const wys = 600;
const canvas = document.getElementById("canvas");
canvas.width = szer;
canvas.height = wys;
const ctx = canvas.getContext("2d", { alpha: true });
ctx.font = "100px serif";
ctx.fillStyle = "rgba(0,51,102,0.9)";
ctx.fillText("Witaj świecie!", 10, 100, 150);
if (ctx.getContextAttributes) {
const attributes = ctx.getContextAttributes();
ctx.font = "14px serif";
ctx.fillText("{alpha: true, colorSpace: 'srgb', desynchronized: false, willReadFrequently: 'undefined'}", 10, 400);
console.log(attributes);
} else {
ctx.fillText("CanvasRenderingContext2D.getContextAttributes() nie jest wspierany");
console.log("CanvasRenderingContext2D.getContextAttributes() nie jest wspierany");
}
return;
};
</script>
<canvas id="canvas" width="100" height="100"></canvas>
Opis:
Metoda CanvasRenderingContext2D.getContextAttributes() zwraca obiekt zawierający atrybuty używane przez kontekst. Należy pamiętać, że podczas tworzenia kontekstu za pomocą programu mogą być wymagane atrybuty kontekstu HTMLCanvasElement.getContext(), ale faktycznie obsługiwane i używane atrybuty mogą się różnić. Wartość zwracana to obiekt CanvasRenderingContext2DSettings zawierający rzeczywiste parametry kontekstu. Ma następujących członków: alpha - opcjonalny, wartość logiczna wskazująca, czy płótno zawiera kanał alfa. Jeśli false tło jest zawsze nieprzezroczyste, co może przyspieszyć rysowanie przezroczystych treści i obrazów, colorSpace - opcjonalny, określa przestrzeń kolorów kontekstu renderowania. Możliwe wartości to: srgb, oznacza przestrzeń kolorów sRGB, display-p3, oznacza przestrzeń kolorów display-p3, desynchronized - opcjonalny, wartość logiczna wskazująca agenta użytkownika zmniejszyła opóźnienie poprzez desynchronizację cyklu malowania płótna z pętli zdarzeń, willReadFrequently - opcjonalny, wartość logiczna wskazująca, czy to płótno korzysta z akceleracji programowej, zamiast akceleracji sprzętowej, do obsługi częstych operacji odczytu za pośrednictwem platformy getImageData().
Zobacz też:
HTMLCanvasElement.getContext() -
CanvasRenderingContext2DSettings -
getImageData() -