[ Leksykon ] [ JavaScript ] [ Metody ] [ Właściwości ] [ canvas ] [ CanvasRenderingContext2D ]
CanvasRenderingContext2D.isContextLost()
[_] [A] [B] [C] [D] [E] [F] [G] [H] [I] [J] [K] [L] [M] [N] [O] [P] [Q] [R] [S] [T] [U] [V] [W] [X] [Y] [Z]
isContextLost()
Przykłady:
<script>
window.onload = () => {
const szer = 600;
const wys = 600;
const canvas = document.getElementById("canvas");
canvas.width = szer;
canvas.height = wys;
const ctx = canvas.getContext("2d");
ctx.font = "100px serif";
ctx.fillStyle = "rgba(0,51,102,0.9)";
ctx.fillText("Witaj świecie!", 10, 100);
if (ctx.isContextLost()) {
console.log("Context został utracony!");
ctx.font = "100px serif";
ctx.fillStyle = "rgba(0,51,102,0.9)";
ctx.fillText("Context został utracony!", 10, 300, 150);
}
else
{
console.log("Context OK");
ctx.font = "100px serif";
ctx.fillStyle = "rgba(0,51,102,0.9)";
ctx.fillText("Context OK", 10, 300, 150);
}
return;
};
</script>
<canvas id="canvas" width="100" height="100"></canvas>
Opis:
Metoda CanvasRenderingContext2D.isContextLost() zwraca true, jeśli kontekst renderowania zostanie utracony i nie został jeszcze zresetowany. Może się to zdarzyć z powodu awarii sterownika, wyczerpania pamięci i tak dalej. Jeśli klient użytkownika wykryje, że pamięć zapasowa canvas została utracona, uruchomi zdarzenie contextlost w powiązanym pliku HTMLCanvasElement. Jeśli to zdarzenie nie zostanie anulowane, spróbuje zresetować pamięć zapasową do stanu domyślnego jest to równoznaczne z wywołaniem CanvasRenderingContext2D.reset(). Jeśli się powiedzie, uruchomi contextrestored zdarzenie, wskazując, że kontekst jest gotowy do ponownej inicjalizacji i przerysowania. Wartość zwracana true jeśli kontekst renderowania został utracony, w przeciwnym razie false.
Zobacz też:
CanvasRenderingContext2D.reset() -
HTMLCanvasElement -
contextrestored -