[ Leksykon ] [ JavaScript ] [ Metody ] [ Właściwości ] [ canvas ] [ CanvasRenderingContext2D ]
CanvasRenderingContext2D.scale()
[_] [A] [B] [C] [D] [E] [F] [G] [H] [I] [J] [K] [L] [M] [N] [O] [P] [Q] [R] [S] [T] [U] [V] [W] [X] [Y] [Z]
scale(x, y)
Przykłady:
<script>
window.onload = () => {
const szer = 600;
const wys = 600;
const canvas = document.getElementById("canvas");
canvas.width = szer;
canvas.height = wys;
const ctx = canvas.getContext("2d");
ctx.scale(5, 10);
ctx.fillStyle = "orange";
ctx.translate(-20, -10);
ctx.fillRect(20, 10, 10, 20);
ctx.setTransform(1, 0, 0, 1, 0, 0);
ctx.fillStyle = "blue";
ctx.fillRect(10, 10, 10, 10);
ctx.font = "50px serif";
ctx.scale(1, 1);
ctx.fillText("Witaj!", 300, 50);
ctx.setTransform(1, 0, 0, 1, 0, 0);
ctx.scale(-1, 1);
ctx.fillText("Witaj!", -300, 150);
ctx.setTransform(1, 0, 0, 1, 0, 0);
ctx.scale(-1, -1);
ctx.fillText("Witaj!", -300, -300);
ctx.setTransform(1, 0, 0, 1, 0, 0);
return;
};
</script>
<canvas id="canvas" width="100" height="100"></canvas>
Opis:
Metoda CanvasRenderingContext2D.scale() dodaje transformację skalowania do jednostek obszaru roboczego poziomo i/lub pionowo. Domyślnie jedna jednostka na płótnie to dokładnie jeden piksel. Transformacja skalowania modyfikuje to zachowanie. Na przykład współczynnik skalowania wynoszący 0,5 daje w wyniku rozmiar jednostki wynoszący 0,5 piksela; kształty są zatem rysowane w połowie normalnego rozmiaru. Podobnie współczynnik skalowania wartość 2,0 zwiększa rozmiar jednostki, tak że jedna jednostka staje się dwoma pikselami; kształty są takie narysowany w dwukrotnie większym rozmiarze. Parametry x - współczynnik skalowania w kierunku poziomym. Wartość ujemna odwraca piksele w poprzek Oś pionowa. Wartość 1 powoduje brak skalowania poziomego, y - współczynnik skalowania w kierunku pionowym. Wartość ujemna odwraca piksele w poprzek pozioma oś. Wartość 1 powoduje brak skalowania w pionie. Wartość zwracana undefined.
Zobacz też: