[ Leksykon ] [ JavaScript ] [ Metody ] [ Właściwości ] [ canvas ] [ CanvasRenderingContext2D ]
CanvasRenderingContext2D.setLineDash()
[_] [A] [B] [C] [D] [E] [F] [G] [H] [I] [J] [K] [L] [M] [N] [O] [P] [Q] [R] [S] [T] [U] [V] [W] [X] [Y] [Z]
setLineDash(segments)
Przykłady:
<script>
window.onload = () => {
const szer = 600;
const wys = 600;
const canvas = document.getElementById("canvas");
canvas.width = szer;
canvas.height = wys;
const ctx = canvas.getContext("2d");
ctx.setLineDash([5, 10, 15, 20, 25, 30]);
//console.log(ctx.getLineDash());
ctx.beginPath();
ctx.moveTo(0, 20);
ctx.lineTo(400, 20);
ctx.stroke();
ctx.setLineDash([5, 3, 3, 3, 3]);
ctx.beginPath();
ctx.moveTo(0, 40);
ctx.lineTo(400, 40);
ctx.stroke();
ctx.setLineDash([10, 10]);
ctx.beginPath();
ctx.moveTo(0, 60);
ctx.lineTo(400, 60);
ctx.stroke();
ctx.setLineDash([20, 3, 3, 3, 3]);
ctx.beginPath();
ctx.moveTo(0, 80);
ctx.lineTo(400, 80);
ctx.stroke();
ctx.setLineDash([5, 10]);
ctx.beginPath();
ctx.moveTo(0, 100);
ctx.lineTo(400, 100);
ctx.stroke();
return;
};
</script>
<canvas id="canvas" width="100" height="100"></canvas>
Opis:
Metoda CanvasRenderingContext2D.setLineDash() ustawia wzór przerywanej linii używany, gdy głaskanie linii. Wykorzystuje tablicę wartości, które określają naprzemienne długości linii i luki opisujące wzór. Aby powrócić do używania linii ciągłych, ustaw listę przerywanych linii na pustą tablicę. Parametry segments - Array liczb określających odległości do naprzemiennego rysowania, linia i przerwa w jednostkach przestrzeni współrzędnych. Jeśli liczba elementów tablicy jest nieparzysta, elementy tablicy są kopiowane i łączone. Na przykład, [1, 3, 5] zmieni się na [1, 3, 5, 1, 3, 5]. Jeśli tablica jest pusta, lista kresek linii zostaje wyczyszczona, a obrysy linii wracają do stanu pierwotnego. Wartość zwracana undefined.
Zobacz też:
canvas getImageData() - Zwraca ImageData obiekt reprezentujący podstawowe dane pikseli dla obszaru