[ Leksykon ] [ JavaScript ] [ Metody ] [ canvas ] [ OffscreenCanvas() ]
OffscreenCanvas.getContext()
[_] [A] [B] [C] [D] [E] [F] [G] [H] [I] [J] [K] [L] [M] [N] [O] [P] [Q] [R] [S] [T] [U] [V] [W] [X] [Y] [Z]
getContext(contextType, contextAttributes)
Przykłady:
const offscreen = new OffscreenCanvas(300, 300);
const gloff = offscreen.getContext("webgl");
gloff; // WebGLRenderingContext
gloff.canvas; // OffscreenCanvas
const offscreen = new OffscreenCanvas(300, 300);
const ctxoff = offscreen.getContext("2d");
ctxoff; // OffscreenCanvasRenderingContext2D
ctxoff.canvas; // OffscreenCanvas
Opis:
Metoda OffscreenCanvas.getContext() zwraca kontekst rysunku dla obszaru roboczego poza ekranem lub null jeśli identyfikator kontekstu nie jest obsługiwany.
Parametry contextType - ciąg zawierający identyfikator kontekstu definiujący kontekst rysunku powiązany z canvas. Możliwe wartości to: 2d - tworzy OffscreenCanvasRenderingContext2D obiekt reprezentujący dwuwymiarowy kontekst renderowania, webgl - tworzy WebGLRenderingContext obiekt reprezentujący trójwymiarowy kontekst renderowania. Ten kontekst jest dostępny tylko w przeglądarkach obsługujących WebGL w wersji 1 (OpenGL ES 2.0). webgl2 - tworzy WebGL2RenderingContext obiekt reprezentujący trójwymiarowy kontekst renderowania. Ten kontekst jest dostępny tylko w przeglądarkach obsługujących WebGL w wersji 2 (OpenGL ES 3.0). bitmaprenderer - tworzy element ImageBitmapRenderingContext, który zapewnia jedynie funkcjonalność zastępującą zawartość płótna danym plikiem ImageBitmap.
Parametr contextAttributes - podczas tworzenia kontekstu renderowania możesz użyć kilku atrybutów kontekstu, na przykład: offscreen.getContext("webgl", { antialias: false, depth: false });
Atrybuty kontekstu 2D: alpha - wartość logiczna wskazująca, czy płótno zawiera kanał alfa. Jeśli ustawione na false, przeglądarka będzie teraz wiedzieć, że tło jest zawsze nieprzezroczyste, co może przyspieszyć rysowanie przezroczystych treści i obrazów. willReadFrequently - wartość logiczna wskazująca, czy zaplanowano wiele operacji odczytu zwrotnego. Wymusi to użycie oprogramowania zamiast przyspieszanego sprzętowo obszaru roboczego 2D i może zaoszczędzić pamięć podczas getImageData() częstych połączeń. Ta opcja jest dostępna tylko wtedy, gdy gfx.canvas.willReadFrequently.enable jest ustawiona na true. storage - ciąg wskazujący, która pamięć jest używana domyślnie "persistent".
Atrybuty kontekstu WebGL: alpha - wartość logiczna wskazująca, czy płótno zawiera bufor alfa. depth - wartość logiczna wskazująca, że bufor rysowania musi mieć bufor głębokości o długości co najmniej 16 bitów. stencil - wartość logiczna wskazująca, że bufor rysunkowy musi mieć bufor szablonowy o długości co najmniej 8 bitów. antialias - wartość logiczna wskazująca, czy, jeśli to możliwe, należy wykonać wygładzanie. premultipliedAlpha - wartość logiczna wskazująca, że kompozytor strony przyjmie, że bufor rysowania zawiera kolory ze wstępnie pomnożoną wartością alfa. preserveDrawingBuffer - jeśli wartość ma wartość true, bufory nie zostaną wyczyszczone i zachowają swoje wartości do czasu wyczyszczenia lub nadpisania przez autora. failIfMajorPerformanceCaveat - wartość logiczna wskazująca, czy kontekst zostanie utworzony, jeśli wydajność systemu jest niska.
Wartość zwracana kontekst renderowania, który jest OffscreenCanvasRenderingContext2D - "2d", WebGLRenderingContext - "webgl" lub "experimental-webgl",
WebGL2RenderingContext - "webgl2" lub "experimental-webgl2" Eksperymentalny, lub ImageBitmapRenderingContext "bitmaprenderer". Jeśli contextType nie pasuje do możliwego kontekstu rysunku, zwracana jest null.
Zobacz też:
ImageBitmap() - reprezentuje obraz bitmapowy, który można narysować canvas bez zbędnych opóźnień
ImageBitmapRenderingContext() - Interfejs renderowania płótna, który zapewnia funkcję zastępowania zawartości płótna
OffscreenCanvasRenderingContext2D() -
WebGLRenderingContext() -
WebGL2RenderingContext() -