[ Leksykon ] [ JavaScript ] [ Metody ] [ canvas ] [ WebGL ]
WebGLRenderingContext.compressedTexImage3D()
[_] [A] [B] [C] [D] [E] [F] [G] [H] [I] [J] [K] [L] [M] [N] [O] [P] [Q] [R] [S] [T] [U] [V] [W] [X] [Y] [Z]
WebGL 1:
compressedTexImage2D(target, level, internalformat, width, height, border)
compressedTexImage2D(target, level, internalformat, width, height, border, pixels)
WebGL 2:
- czytać z bufora powiązanego z gl.PIXEL_UNPACK_BUFFER
compressedTexImage2D(target, level, internalformat, width, height, border, imageSize, offset)
compressedTexImage2D(target, level, internalformat, width, height, border, srcData)
compressedTexImage2D(target, level, internalformat, width, height, border, srcData, srcOffset)
compressedTexImage2D(target, level, internalformat, width, height, border, srcData, srcOffset, srcLengthOverride)
- czytać z bufora powiązanego z gl.PIXEL_UNPACK_BUFFER
compressedTexImage3D(target, level, internalformat, width, height, depth, border, imageSize, offset)
compressedTexImage3D(target, level, internalformat, width, height, depth, border, srcData)
compressedTexImage3D(target, level, internalformat, width, height, depth, border, srcData, srcOffset)
compressedTexImage3D(target, level, internalformat, width, height, depth, border, srcData, srcOffset, srcLengthOverride)
Przykłady:
const ext =
gl.getExtension("WEBGL_compressed_texture_s3tc") ||
gl.getExtension("MOZ_WEBGL_compressed_texture_s3tc") ||
gl.getExtension("WEBKIT_WEBGL_compressed_texture_s3tc");
const texture = gl.createTexture();
gl.bindTexture(gl.TEXTURE_2D, texture);
gl.compressedTexImage2D(
gl.TEXTURE_2D,
0,
ext.COMPRESSED_RGBA_S3TC_DXT5_EXT,
512,
512,
0,
textureData,
);
gl.texParameteri(gl.TEXTURE_2D, gl.TEXTURE_MAG_FILTER, gl.LINEAR);
gl.texParameteri(gl.TEXTURE_2D, gl.TEXTURE_MIN_FILTER, gl.LINEAR);
Opis:
Metoda WebGLRenderingContext.compressedTexImage3D(), compressedTexImage2D() i compressedTexImage3D() WebGL określają dwuwymiarowy lub trójwymiarowy obraz tekstury w skompresowanym formacie.
Parametr target - GLenum określenie punktu wiązania docelowego aktywnej tekstury. Możliwe wartości dla compressedTexImage2D:
gl.TEXTURE_2D: dwuwymiarowa tekstura.
gl.TEXTURE_CUBE_MAP_POSITIVE_X: Dodatnia ściana X dla tekstury odwzorowanej w kształcie sześcianu
gl.TEXTURE_CUBE_MAP_NEGATIVE_X: Negatywna ściana X dla tekstury odwzorowanej w kształcie sześcianu
gl.TEXTURE_CUBE_MAP_POSITIVE_Y: Dodatnia ściana Y dla tekstury odwzorowanej w kształcie sześcianu
gl.TEXTURE_CUBE_MAP_NEGATIVE_Y: Negatywna ściana Y dla tekstury odwzorowanej w kształcie sześcianu
gl.TEXTURE_CUBE_MAP_POSITIVE_Z: Pozytywna ściana Z dla tekstury odwzorowanej w kształcie sześcianu
gl.TEXTURE_CUBE_MAP_NEGATIVE_Z: Negatywna ściana Z dla tekstury odwzorowanej w kształcie sześcianu
Możliwe wartości dla compressedTexImage3D:
gl.TEXTURE_2D_ARRAY
gl.TEXTURE_3D
Parametr level - GLint określenie poziomu szczegółowości. Poziom 0 to podstawowy poziom obrazu, a poziom n to n-ty poziom redukcji mipmapy.
Parametr internalformat - GLenum określenie formatu skompresowanego obrazu. Przed użyciem tej metody należy włączyć skompresowane formaty obrazów w rozszerzeniach WebGL. Wszystkie wartości są możliwe dla compressedTexImage2D. Zobacz skompresowane formaty tekstur, które są ważne dla plików compressedTexImage3D. Możliwa wartość:
Podczas korzystania z WEBGL_compressed_texture_s3tc rozszerzenia:
ext.COMPRESSED_RGB_S3TC_DXT1_EXT
ext.COMPRESSED_RGBA_S3TC_DXT1_EXT
ext.COMPRESSED_RGBA_S3TC_DXT3_EXT
ext.COMPRESSED_RGBA_S3TC_DXT5_EXT
Podczas korzystania z WEBGL_compressed_texture_s3tc_srgb rozszerzenia:
ext.COMPRESSED_SRGB_S3TC_DXT1_EXT
ext.COMPRESSED_SRGB_ALPHA_S3TC_DXT1_EXT
ext.COMPRESSED_SRGB_ALPHA_S3TC_DXT3_EXT
ext.COMPRESSED_SRGB_ALPHA_S3TC_DXT5_EXT
Podczas korzystania z WEBGL_compressed_texture_etc rozszerzenia:
ext.COMPRESSED_R11_EAC
ext.COMPRESSED_SIGNED_R11_EAC
ext.COMPRESSED_RG11_EAC
ext.COMPRESSED_SIGNED_RG11_EAC
ext.COMPRESSED_RGB8_ETC2
ext.COMPRESSED_RGBA8_ETC2_EAC
ext.COMPRESSED_SRGB8_ETC2
ext.COMPRESSED_SRGB8_ALPHA8_ETC2_EAC
ext.COMPRESSED_RGB8_PUNCHTHROUGH_ALPHA1_ETC2
ext.COMPRESSED_SRGB8_PUNCHTHROUGH_ALPHA1_ETC2
Podczas korzystania z WEBGL_compressed_texture_pvrtc rozszerzenia:
ext.COMPRESSED_RGB_PVRTC_4BPPV1_IMG
ext.COMPRESSED_RGBA_PVRTC_4BPPV1_IMG
ext.COMPRESSED_RGB_PVRTC_2BPPV1_IMG
ext.COMPRESSED_RGBA_PVRTC_2BPPV1_IMG
Podczas korzystania z WEBGL_compressed_texture_etc1 rozszerzenia:
ext.COMPRESSED_RGB_ETC1_WEBGL
Podczas korzystania z WEBGL_compressed_texture_astc rozszerzenia:
ext.COMPRESSED_RGBA_ASTC_4x4_KHR ext.COMPRESSED_SRGB8_ALPHA8_ASTC_4x4_KHR
ext.COMPRESSED_RGBA_ASTC_5x4_KHR ext.COMPRESSED_SRGB8_ALPHA8_ASTC_5x4_KHR
ext.COMPRESSED_RGBA_ASTC_5x5_KHR ext.COMPRESSED_SRGB8_ALPHA8_ASTC_5x5_KHR
ext.COMPRESSED_RGBA_ASTC_6x5_KHR ext.COMPRESSED_SRGB8_ALPHA8_ASTC_6x5_KHR
ext.COMPRESSED_RGBA_ASTC_6x6_KHR ext.COMPRESSED_SRGB8_ALPHA8_ASTC_6x6_KHR
ext.COMPRESSED_RGBA_ASTC_8x5_KHR ext.COMPRESSED_SRGB8_ALPHA8_ASTC_8x5_KHR
ext.COMPRESSED_RGBA_ASTC_8x6_KHR ext.COMPRESSED_SRGB8_ALPHA8_ASTC_8x6_KHR
ext.COMPRESSED_RGBA_ASTC_8x8_KHR ext.COMPRESSED_SRGB8_ALPHA8_ASTC_8x8_KHR
ext.COMPRESSED_RGBA_ASTC_10x5_KHR ext.COMPRESSED_SRGB8_ALPHA8_ASTC_10x5_KHR
ext.COMPRESSED_RGBA_ASTC_10x6_KHR ext.COMPRESSED_SRGB8_ALPHA8_ASTC_10x6_KHR
ext.COMPRESSED_RGBA_ASTC_10x10_KHR ext.COMPRESSED_SRGB8_ALPHA8_ASTC_10x10_KHR
ext.COMPRESSED_RGBA_ASTC_12x10_KHR ext.COMPRESSED_SRGB8_ALPHA8_ASTC_12x10_KHR
ext.COMPRESSED_RGBA_ASTC_12x12_KHR ext.COMPRESSED_SRGB8_ALPHA8_ASTC_12x12_KHR
Podczas korzystania z EXT_texture_compression_bptc rozszerzenia:
ext.COMPRESSED_RGBA_BPTC_UNORM_EXT
ext.COMPRESSED_SRGB_ALPHA_BPTC_UNORM_EXT
ext.COMPRESSED_RGB_BPTC_SIGNED_FLOAT_EXT
ext.COMPRESSED_RGB_BPTC_UNSIGNED_FLOAT_EXT
Podczas korzystania z EXT_texture_compression_rgtc rozszerzenia:
ext.COMPRESSED_RED_RGTC1_EXT
ext.COMPRESSED_SIGNED_RED_RGTC1_EXT
ext.COMPRESSED_RED_GREEN_RGTC2_EXT
ext.COMPRESSED_SIGNED_RED_GREEN_RGTC2_EXT
Parametr width - GLsizei określenie szerokości tekstury.
Parametr height - GLsizei określenie wysokości tekstury.
Parametr depth - GLsizei określenie głębokości tekstury/liczby tekstur w pliku TEXTURE_2D_ARRAY.
Parametr border - GLint określenie szerokości obramowania. Musi być 0.
Parametr imageSize - GLsizei określające liczbę bajtów do odczytania z bufora powiązanego z gl.PIXEL_UNPACK_BUFFER.
Parametr offset - GLintptr określające przesunięcie w bajtach, z którego należy czytać z bufora powiązanego z gl.PIXEL_UNPACK_BUFFER.
Parametr pixels - TypedArray lub a DataView, który będzie używany jako magazyn danych dla skompresowanych danych obrazu w pamięci.
Wartość zwracana undefined.
Zobacz też:
compressedTexSubImage2D() -
WEBGL_compressed_texture_s3tc -
WEBGL_compressed_texture_s3tc_srgb -
WEBGL_compressed_texture_etc -
WEBGL_compressed_texture_pvrtc -
WEBGL_compressed_texture_etc1 -
WEBGL_compressed_texture_astc -
EXT_texture_compression_bptc -
EXT_texture_compression_rgtc -