[ Leksykon ] [ JavaScript ]
Obiekty
[_] [A] [B] [C] [D] [E] [F] [G] [H] [I] [J] [K] [L] [M] [N] [O] [P] [Q] [R] [S] [T] [U] [V] [W] [X] [Y] [Z]
Obiekty wbudowane:
AggregateError() - obiekt prezentuje błąd, gdy kilka błędów musi być zawiniętych w jeden błąd
Array() - tablice umożliwią przechowywanie wielu elementów pod jedną nazwą zmiennej
CanvasGradient() - Interfejs reprezentuje nieprzezroczysty obiekt opisujący gradient
CanvasPattern() - Interfejs prezentuje obiekt opisujący wzór na podstawie obrazu
CanvasRenderingContext2D() - Interfejs CanvasRenderingContext2D zapewnia kontekst renderowania 2D dla <canvas>
createImageBitmap() - metoda globalna tworzy bitmapę z danego źródła
HTMLCanvasElement() - Interfejs do manipulowania i prezentacją elementów HTML <canvas>
ImageBitmap() - reprezentuje obraz bitmapowy, który można narysować canvas bez zbędnych opóźnień
ImageBitmapRenderingContext() - Interfejs renderowania płótna, który zapewnia funkcję zastępowania zawartości płótna
ImageData() - Interfejs reprezentuje podstawowe dane pikseli obszaru elementu <canvas>
Math() - obiekt właściwości i metod dla stałych i funkcji matematycznych
Number() - obiekt reprezentuje liczby, konwertuje ciąg znaków lub inną wartość na liczby
OffscreenCanvas() - zapewnia płótno, które można renderować poza ekranem
OffscreenCanvasRenderingContext2D() - służącym do rysowania na bitmapie obiektu OffscreenCanvas
Path2D() - służy do deklarowania ścieżki, zwraca nowo utworzony Path2D obiekt
Promise() - jest obiektem reprezentującym ostateczne zakończenie lub niepowodzenie operacji asynchronicznej
String() - obiekt służy do konwersji ciągów i manipulowania sekwencją znaków
TextMetrics() - reprezentuje wymiary fragmentu tekstu na płótnie, instancja canvas measureText()
wartosc = Number(1.921);
typ = String('round');
console.log(Math[typ](wartosc)); // 2
...
const zmiennA = (wartosc, kod) => zadanie("jeden", wartosc, kod);
console.log(zmiennA(10, 15));
Przykład literału obiektowego:
var myObiekt = {
produkt1: "buty",
produkt2: "spodnie",
kolor: "czarny",
paczka: "mała",
ilosc: 2,
rabaty: function() {
document.write("-5% " + this.produkt1 + ". ");
document.write("-10% " + this.produkt2 + ".");
}
};
var box: "paczka";
myObiekt[box] = "duża";
document.write("Nazwa produktu: " + myObiekt.produkt1 + ". ");
document.write("Kolor produktu: " + myObiekt.kolor + ".");
myObiekt.kolor = "biały";
myObiekt["ilosc"] = 5;
myObiekt.rabaty();
var myObiekt = new Object();
myObiekt.produkt = "buty";
myObiekt.kolor = "czarny";
document.write("Nazwa produktu: " + myObiekt.produkt + ". ");
document.write("Kolor produktu: " + myObiekt.kolor + ".");
Przykład dodania nowej metody do obiektu:
myObiekt.produkt10 = function() {
document.write("buty");
};
Przykład usunięcia właściwości lub metody z obiektu:
delete myObiekt.gra;
delete myObiekt.produkt10;
delete myObiekt["książka"];
Dodanie właściwości
var myObiekt = {
a: "a",
b: "b",
};
myObiekt.c = "c";
Za pomocą in można sprawdzić czy właściwość obiektu ma wartość:
var myObiekt = {
produkt1: "buty",
produkt2: "spodnie",
};
var towar1 = "produkt1" in myObiekt;
var towar3 = "produkt3" in myObiekt;
document.write("Towar1: " + towar1); // towar o właściwości istnieje, zwróci true
document.write("Towar3: " + towar3); // towar nie istnieje zwróci false
Opis:
Zobacz też:
Object() - JavaScript obsługuje obiekty danych i metod
in - sprawdzamy czy właściwość ma wartość
[ Funkcje definiowane ]
[ Zmienne ]
Linki: