[ Leksykon ] [ JavaScript ] [ Metody ] [ Właściwości ] [ Math() ]
Math.acos()
[_] [A] [B] [C] [D] [E] [F] [G] [H] [I] [J] [K] [L] [M] [N] [O] [P] [Q] [R] [S] [T] [U] [V] [W] [X] [Y] [Z]
Przykłady:
// Oblicza kąt trójkąta prostokątnego w radianach
function licz(przylegajacy, przeciwprostokatna) {
return Math.acos(przylegajacy / przeciwprostokatna);
}
console.log(licz(8, 12)); // 0.8410686705679303
console.log(licz(6, 3)); // NaN
console.log(Math.acos(-2)); // NaN
console.log(Math.acos(-1)); // 3.141592653589793 (π)
console.log(Math.acos(0)); // 1.5707963267948966 (π/2)
console.log(Math.acos(0.5)); // 1.0471975511965979 (π/3)
console.log(Math.acos(0.8)); // 0.6435011087932843
console.log(Math.acos(1)); // 0
console.log(Math.acos(2)); // NaN
Opis:
Metoda Math.acos() statyczna zwraca odwrotny cosinus w radianach liczby. Parametr liczba z przedziału od -1 do 1 włącznie, reprezentująca wartość cosinusa kąta. Zwracana wartość odwrotny cosinus kąt w radianach między 0 a π włącznie parametr. Jeśli parametr jest mniejsze niż -1 lub większe niż 1, zwraca NaN.
Linki:
Math.asin()
Math.atan()
Math.atan2()
Math.cos()
Math.sin()
Math.tan()