Helion Bestsellery

LLM w projektowaniu oprogramowania. Tworzenie inteligentnych aplikacji i agentów z wykorzystaniem dużych modeli językowych
  • Autor: Valentina Alto
  • Zniżka: 40%
  • Cena: 89.00 53.40 zł
  • Marka: Helion
  • Status: Dostępna
  • Typ: Książka
  • EAN: 9788328918948
  • ISBN: 978-83-289-1894-8
Dodaj LLM w projektowaniu oprogramowania. Tworzenie inteligentnych aplikacji i agentów z wykorzystaniem dużych modeli językowych do koszyka

Helion Książka Dnia

Algorytmy w Pythonie. Techniki programowania dla praktyków
  • Autor: Piotr Wróblewski
  • Zniżka: 50%
  • Cena: 119.00 59.50 zł
  • Marka: Helion
  • Status: Dostępna
  • Typ: Książka
  • EAN: 9788328393684
  • ISBN: 978-83-283-9368-4
Dodaj Algorytmy w Pythonie. Techniki programowania dla praktyków do koszyka

Math.log()

[ Leksykon ] [ JavaScript ] [ Metody ] [ Właściwości ] [ Math() ]

Math.log()

[_] [A] [B] [C] [D] [E] [F] [G] [H] [I] [J] [K] [L] [M] [N] [O] [P] [Q] [R] [S] [T] [U] [V] [W] [X] [Y] [Z]

 

Przykłady:

function oblicz(x, y) {
return Math.log(y) / Math.log(x);
}
// 4 x 4 x 4 = 64
console.log(oblicz(4, 64)); // 3
// 6 x 6 x 6 x 6 = 1296
console.log(oblicz(6, 1296)); // 4

// 10 * 10 * 10 = 1000
console.log(Math.log(10)); // 2.302585092994046
console.log(Math.log(1000)); // 6.907755278982137
console.log(oblicz(10, 1000)); // 2.9999999999999996
console.log(6.907755278982137/2.302585092994046); // 2.9999999999999996
console.log(Math.E); // 2.718281828459045
// Math.E ** y = x
console.log((2.718281828459045 ** 2.302585092994046)); // 10
// Log Math.E x = y

  

console.log(Math.log(Infinity)); // Infinity
console.log(Math.log(-1)); // NaN
console.log(Math.log(-0)); // -Infinity
console.log(Math.log(0)); // -Infinity
console.log(Math.log(1)); // 0
console.log(Math.log(5)); // 1.6094379124341003

 

Opis:
Metoda Math.log() statyczna zwraca logarytm naturalny podstawa Math.E liczby. Zwraca Log Math.E (x) = y. Math.E y = x. Jeśli x wynosi ±0, zwraca -Infinity. Jeśli x < 0, zwraca NaN. Pamiętaj, że liczby dodatnie bardzo bliskie 1 mogą ucierpieć z powodu utraty precyzji i sprawić, że ich logarytm naturalny będzie mniej dokładny. W takim przypadku możesz chcieć użyć Math.log1p() zamiast tego. Jeśli potrzebujesz logarytmu naturalnego 2 lub 10, użyj stałych Math.LN2 lub Math.LN10. Jeśli potrzebujesz logarytmu o podstawie 2 lub 10, użyj Math.log2() lub Math.log10(). Jeśli potrzebujesz logarytmu do innych podstaw, użyj Math.log(x) / Math.log(inna baza) jak w przykładzie poniżej; możesz chcieć wstępnie obliczyć, 1 / Math.log(inna baza) ponieważ mnożenie w Math.log(x) * stała jest znacznie szybsze. Pamiętaj, że liczby dodatnie bardzo bliskie 1 mogą ucierpieć z powodu utraty precyzji i sprawić, że ich logarytm naturalny będzie mniej dokładny. W takim przypadku możesz chcieć użyć Math.log1p() zamiast tego.

Linki:
Math.exp()
Math.log1p()
Math.log10()
Math.log2()
Math.pow()

 

 

 

Please publish modules in offcanvas position.