[ Leksykon ] [ JavaScript ] [ Metody ] [ Właściwości ] [ Math() ]
Math.random()
[_] [A] [B] [C] [D] [E] [F] [G] [H] [I] [J] [K] [L] [M] [N] [O] [P] [Q] [R] [S] [T] [U] [V] [W] [X] [Y] [Z]
Przykłady:
console.log(Math.random()); // większa lub równa 0 i mniejsza niż 1
function losowaLiczba(max) {
return Math.floor(Math.random() * max);
}
console.log(losowaLiczba(1)); // 0
console.log(losowaLiczba(3)); // 0, 1 lub 2
Zwracana wartość nie jest mniejsza niż (i może być równa) mini jest mniejsza niż (i nie równa) max. Obejmuje tylko minimum.
function losowaLiczba(min, max) {
return Math.floor(Math.random() * (max - min) + min);
}
console.log(losowaLiczba(1, 10));
console.log(losowaLiczba(3, 25));
Wyniki obejmowały zarówno minimum, jak i maksimum
function losowaLiczba(min, max) {
min = Math.ceil(min); // zaokrągla w górę
max = Math.floor(max); // zaokrągla w dół
return Math.floor(Math.random() * (max - min + 1) + min);
}
console.log(losowaLiczba(1, 10));
console.log(losowaLiczba(3, 25));
console.log(Math.random() * 3 | 0); // od 0 do <3
Opis:
Metoda Math.random() statyczna zwraca liczbę zmiennoprzecinkową, pseudolosową, która jest większa lub równa 0 i mniejsza niż 1, z mniej więcej równomiernym rozkładem w tym zakresie, który można następnie przeskalować do pożądanego zakresu. Zwracana wartość zmiennoprzecinkowa liczba pseudolosowa z przedziału od 0 włącznie do 1 wyłącznie. Uwaga: Math.random() nie zapewnia bezpiecznych kryptograficznie liczb losowych. Nie używaj ich do niczego związanego z bezpieczeństwem. Zamiast tego użyj Web Crypto API, a dokładniej window.crypto.getRandomValues() metody.
.
Linki:
window.crypto.getRandomValues()