[ Leksykon ] [ JavaScript ] [ Metody ] [ Właściwości ] [ canvas ] [ CanvasRenderingContext2D ]
CanvasRenderingContext2D.quadraticCurveTo()
[_] [A] [B] [C] [D] [E] [F] [G] [H] [I] [J] [K] [L] [M] [N] [O] [P] [Q] [R] [S] [T] [U] [V] [W] [X] [Y] [Z]
quadraticCurveTo(cpx, cpy, x, y)
Przykłady:
<script>
window.onload = () => {
const szer = 600;
const wys = 600;
const canvas = document.getElementById("canvas");
canvas.width = szer;
canvas.height = wys;
const ctx = canvas.getContext("2d", { willReadFrequently: true, colorSpace: "display-p3" });
ctx.beginPath();
ctx.moveTo(25, 20);
ctx.quadraticCurveTo(250, 125, 25, 250);
ctx.stroke();
ctx.beginPath();
ctx.moveTo(25, 250);
ctx.quadraticCurveTo(250, 125, 250, 300);
ctx.stroke();
ctx.fillStyle = "black";
ctx.beginPath();
ctx.arc(25, 20, 4, 0, 2 * Math.PI);
ctx.arc(25, 250, 4, 0, 2 * Math.PI);
ctx.fill();
ctx.beginPath();
ctx.arc(250, 300, 4, 0, 2 * Math.PI);
ctx.fill();
ctx.fillStyle = "red";
ctx.beginPath();
ctx.arc(250, 125, 4, 0, 2 * Math.PI);
ctx.fill();
return;
};
</script>
<canvas id="canvas" width="100" height="100"></canvas>
Opis:
Metoda CanvasRenderingContext2D.quadraticCurveTo() dodaje kwadratową krzywą Béziera do bieżącej ścieżki podrzędnej. Wymaga dwóch punktów pierwszy to punkt kontrolny, a drugi to punkt końcowy. Punktem początkowym jest ostatni punkt aktualnej ścieżki, który można zmienić za pomocą moveTo() przed utworzeniem kwadratowej krzywej Béziera. Parametry cpx - współrzędna osi x punktu kontrolnego, cpy - współrzędna osi Y punktu kontrolnego, x - współrzędna osi x punktu końcowego, y - współrzędna osi Y punktu końcowego. Wartość zwracana undefined..
Zobacz też:
canvas moveTo() - Rozpoczyna nową podścieżkę w punkcie x, y