[ Leksykon ] [ JavaScript ] [ Metody ] [ Właściwości ] [ canvas ] [ CanvasRenderingContext2D ]
CanvasRenderingContext2D.stroke()
[_] [A] [B] [C] [D] [E] [F] [G] [H] [I] [J] [K] [L] [M] [N] [O] [P] [Q] [R] [S] [T] [U] [V] [W] [X] [Y] [Z]
strokeRect(x, y, width, height)
Przykłady:
<script>
window.onload = () => {
const szer = 600;
const wys = 600;
const canvas = document.getElementById("canvas");
canvas.width = szer;
canvas.height = wys;
const ctx = canvas.getContext("2d");
ctx.shadowColor = "red";
ctx.shadowBlur = 10;
ctx.lineJoin = "bevel";
ctx.lineWidth = 25;
ctx.strokeStyle = "blue";
ctx.strokeRect(100, 200, 150, 150);
ctx.strokeStyle = "orange";
ctx.strokeRect(200, 30, 125, 125);
ctx.strokeRect(25, 30, 125, 125);
return;
};
</script>
<canvas id="canvas" width="100" height="100"></canvas>
Opis:
Metoda CanvasRenderingContext2D.strokeRect() rysuje prostokąt, który jest obrysowywany zgodnie z bieżący strokeStyle i inne ustawienia kontekstu. Ta metoda rysuje bezpośrednio na płótnie bez modyfikowania bieżącej ścieżki, a więc kolejny fill() lub stroke() nie będą miały żadnego efektu na tym. Metoda strokeRect() rysuje obrysowany prostokąt, którego punktem początkowym jest x, y i którego rozmiar jest określony przez width i height. Parametry x - współrzędna osi x punktu początkowego prostokąta, y - współrzędna osi Y punktu początkowego prostokąta, width - szerokość prostokąta. Wartości dodatnie znajdują się po prawej stronie, a ujemne po lewej stronie, height - wysokość prostokąta. Wartości dodatnie spadają, a ujemne rosną. Wartość zwracana undefined.
Zobacz też:
fill() -
stroke() -