[ Leksykon ] [ JavaScript ] [ Metody ] [ canvas ] [ WebGL ]
WebGLRenderingContext.compileShader()
[_] [A] [B] [C] [D] [E] [F] [G] [H] [I] [J] [K] [L] [M] [N] [O] [P] [Q] [R] [S] [T] [U] [V] [W] [X] [Y] [Z]
compileShader(shader)
Przykłady:
function createShader(gl, typ, dane) {
const daneShader = gl.createShader(typ);
gl.shaderSource(daneShader, dane);
gl.compileShader(daneShader);
if ( !gl.getShaderParameter(daneShader, gl.COMPILE_STATUS)) {
const eInformacja = gl.getShaderInfoLog(daneShader);
const eTyp = gl.getShaderSource(daneShader);
throw "Nie można skompilować Shader WebGL. \n\n" + eInformacja + ", " + eTyp;
}
return daneShader
}
const shader = gl.createShader(gl.VERTEX_SHADER);
gl.shaderSource(shader, shaderSource);
gl.compileShader(shader);
Opis:
Metoda WebGLRenderingContext.compileShader() kompiluje moduł cieniujący GLSL do danych binarnych, dzięki czemu może być używany przez obiekt WebGLProgram. Parametr shader - fragment lub wierzchołek WebGLShader. Wartość zwracana undefined.
Zobacz też:
attachShader() -
createProgram() -
createShader() -
deleteProgram() -
deleteShader() -
detachShader() -
getAttachedShaders() -
getProgramParameter() -
getProgramInfoLog() -
getShaderParameter() -
getShaderPrecisionFormat() -
getShaderInfoLog() -
getShaderSource() -
isProgram() -
isShader() -
linkProgram() -
shaderSource() -
useProgram() -
validateProgram() -