Helion Bestsellery

Linux. Podręcznik dewelopera. Rzeczowy przewodnik po wierszu poleceń i innych narzędziach
  • Autor: David Cohen, Christian Sturm
  • Zniżka: 40%
  • Cena: 79.00 47.40 zł
  • Marka: Helion
  • Status: Dostępna
  • Typ: Książka
  • EAN: 9788328917545
  • ISBN: 978-83-289-1754-5
Dodaj Linux. Podręcznik dewelopera. Rzeczowy przewodnik po wierszu poleceń i innych narzędziach do koszyka

Helion Książka Dnia

Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagrożenia
  • Autor: Nick Bostrom
  • Zniżka: 50%
  • Cena: 69.00 34.50 zł
  • Marka: Helion
  • Status: Dostępna
  • Typ: Książka
  • EAN: 9788328903272
  • ISBN: 978-83-289-0327-2
Dodaj Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagrożenia do koszyka

createProgram()

[ Leksykon ] [ JavaScript ] [ Metody ] [ canvas ] [ WebGL ]

WebGLRenderingContext.createProgram()

[_] [A] [B] [C] [D] [E] [F] [G] [H] [I] [J] [K] [L] [M] [N] [O] [P] [Q] [R] [S] [T] [U] [V] [W] [X] [Y] [Z]

createProgram()

 

Przykłady: 

gl.linkProgram(program);

if (!gl.getProgramParameter(program, gl.LINK_STATUS)) {
const info = gl.getProgramInfoLog(program);
throw `Nie można skompilować programu WebGL. \n\n${info}`;
}

  

function createProgram(gl, vertexShader, fragmentShader ) {

const program = gl.createProgram();

gl.attachShader(program, vertexShader);
gl.attachShader(program, fragmentShader);

gl.linkProgram(program);

if (!gl.getProgramParameter(program, gl.LINK_STATUS)) {

alert( "Błąd:\n" +
"VALIDATE_STATUS: " + gl.getProgramParameter(program, gl.VALIDATE_STATUS) + "\n" +
"ERROR: " + gl.getError() + "\n\n" +
", Vertex Shader:\n" + vertexShader + "\n\n" +
", Fragment Shader:\n" + fragmentShader );

const info = gl.getProgramInfoLog(program);
throw new Error(`Nie można skompilować programu WebGL E1. \n\n${info}`);

gl.deleteProgram(program);

return null;

}

return program;

}

 

Opis:
Metoda WebGLRenderingContext.createProgram() tworzy i inicjuje WebGLProgram obiekt. Wartość zwracana obiekt WebGLProgram będący kombinacją dwóch skompilowanych obiektów WebGLShader składających się z modułu cieniującego wierzchołków i modułu cieniującego fragment oba napisane w języku GLSL. Są one następnie łączone w użyteczny program. Stanowi kombinację dwóch skompilowanych WebGLShadermodułów, składających się z vertex shader i fragment shader (oba napisane w języku GLSL).

WebGLObject <-- WebGLProgram

Aby utworzyć WebGLProgram, wywołaj funkcję kontekstu gl.createProgram(). Po dołączeniu programów shaderów za pomocą attachShader(), łączysz je w użyteczny program. Aby faktycznie wykonać jakąś pracę z programem, należy wydać procesorowi graficznemu polecenie użycia programu, powiązać odpowiednie dane i opcje konfiguracji, a na końcu narysować coś na ekranie.

 

Zobacz też:

 

Please publish modules in offcanvas position.