[ Leksykon ] [ JavaScript ] [ Metody ] [ canvas ] [ WebGL ]
WebGLRenderingContext.createRenderbuffer()
[_] [A] [B] [C] [D] [E] [F] [G] [H] [I] [J] [K] [L] [M] [N] [O] [P] [Q] [R] [S] [T] [U] [V] [W] [X] [Y] [Z]
Przykłady:
const canvas = document.getElementById("canvas");
const gl = canvas.getContext("webgl");
const renderBuffer = gl.createRenderbuffer();
// Utwórz i powiąż bufor ramki
const fb = gl.createFramebuffer();
gl.bindFramebuffer(gl.FRAMEBUFFER, fb);
// dołącz teksturę jako pierwszy załącznik koloru
const attachmentPoint = gl.COLOR_ATTACHMENT0;
const level = 0;
gl.framebufferTexture2D(gl.FRAMEBUFFER, attachmentPoint, gl.TEXTURE_2D, targetTexture, level);
// utwórz bufor renderowania głębi
const depthBuffer = gl.createRenderbuffer();
gl.bindRenderbuffer(gl.RENDERBUFFER, depthBuffer);
// utwórz bufor głębi i taki sam rozmiar jak docelową Texture
gl.renderbufferStorage(gl.RENDERBUFFER, gl.DEPTH_COMPONENT16, targetTextureWidth, targetTextureHeight);
gl.framebufferRenderbuffer(gl.FRAMEBUFFER, gl.DEPTH_ATTACHMENT, gl.RENDERBUFFER, depthBuffer);
// kombinacje załączników jedynymi gwarantowanymi kombinacjami załączników są:
//COLOR_ATTACHMENT0 = RGBA/UNSIGNED_BYTE texture
//COLOR_ATTACHMENT0 = RGBA/UNSIGNED_BYTE texture + DEPTH_ATTACHMENT = DEPTH_COMPONENT16 renderbuffer
//COLOR_ATTACHMENT0 = RGBA/UNSIGNED_BYTE texture + DEPTH_STENCIL_ATTACHMENT = DEPTH_STENCIL renderbuffer
var status = gl.checkFramebufferStatus(gl.FRAMEBUFFER);
console.log("FRAMEBUFFER status:" + status);
Opis:
Metoda WebGLRenderingContext.createRenderbuffer() tworzy i inicjuje WebGLRenderbufferobiekt. Tworzy bufor renderowania głębi. Wartość zwracana Obiekt WebGLRenderbuffer przechowujący dane, taki jak obraz, lub mogący być źródłem lub celem operacji renderowania.
Kombinacje załączników jedynymi gwarantowanymi kombinacjami załączników są:
COLOR_ATTACHMENT0 = RGBA/UNSIGNED_BYTE texture
COLOR_ATTACHMENT0 = RGBA/UNSIGNED_BYTE texture + DEPTH_ATTACHMENT = DEPTH_COMPONENT16 renderbuffer
COLOR_ATTACHMENT0 = RGBA/UNSIGNED_BYTE texture + DEPTH_STENCIL_ATTACHMENT = DEPTH_STENCIL renderbuffer
Zobacz też:
WebGLRenderingContext.bindRenderbuffer() -
WebGLRenderingContext.deleteRenderbuffer() -
WebGLRenderingContext.isRenderbuffer() -
Inne bufory:
WebGLBuffer -
WebGLFramebuffer -