[ Leksykon ] [ JavaScript ] [ Metody ] [ canvas ] [ WebGL ]
WebGLRenderingContext.bindBuffer()
[_] [A] [B] [C] [D] [E] [F] [G] [H] [I] [J] [K] [L] [M] [N] [O] [P] [Q] [R] [S] [T] [U] [V] [W] [X] [Y] [Z]
bindBuffer(target, buffer)
Przykłady:
const buffer = gl.createBuffer();
gl.bindBuffer(gl.ARRAY_BUFFER, buffer);
gl.getParameter(gl.ARRAY_BUFFER_BINDING);
gl.getParameter(gl.ELEMENT_ARRAY_BUFFER_BINDING);
console.log(gl.getParameter(gl.ARRAY_BUFFER_BINDING)); // WebGLBuffer {}
Opis:
Metoda WebGLRenderingContext.bindBuffer() wiąże dany element WebGLBuffer z celem.
Parametry target - GLenum określenie punktu wiązania celu (unsigned long używane do wyliczeń). Możliwa wartość:
gl.ARRAY_BUFFER - Bufor zawierający atrybuty wierzchołków, takie jak współrzędne wierzchołków, dane współrzędnych tekstury lub dane koloru wierzchołków
gl.ELEMENT_ARRAY_BUFFER - Bufor używany dla indeksów elementów
W przypadku korzystania z kontekstu WebGL 2 dostępne są dodatkowo następujące wartości:
gl.COPY_READ_BUFFER - Bufor do kopiowania z jednego obiektu bufora do drugiego
gl.COPY_WRITE_BUFFER - Bufor do kopiowania z jednego obiektu bufora do drugiego
gl.TRANSFORM_FEEDBACK_BUFFER - Bufor do operacji sprzężenia zwrotnego transformacji
gl.UNIFORM_BUFFER - Bufor służący do przechowywania jednolitych bloków
gl.PIXEL_PACK_BUFFER - Bufor używany do operacji przesyłania pikseli
gl.PIXEL_UNPACK_BUFFER - Bufor używany do operacji przesyłania pikseli
Parametr buffer - WebGLBuffer do związania. Wartość zwracana undefined. Wyjątki z danym obiektem można powiązać tylko jeden cel WebGLBuffer. Próba powiązania bufora z innym celem spowoduje błąd, INVALID_OPERATION a bieżące powiązanie bufora pozostanie takie samo. WebGLBuffer, które zostało oznaczone do usunięcia, deleteBuffer nie może być ponownie oprawione. Próba zrobienia tego spowoduje wygenerowanie INVALID_OPERATION błędu, a bieżące powiązanie pozostanie niezmienione.
Zobacz też:
WebGLBuffer -