[ Leksykon ] [ JavaScript ] [ Metody ] [ canvas ] [ WebGL ]
WebGLRenderingContext.blendEquation()
[_] [A] [B] [C] [D] [E] [F] [G] [H] [I] [J] [K] [L] [M] [N] [O] [P] [Q] [R] [S] [T] [U] [V] [W] [X] [Y] [Z]
blendEquation(mode)
Przykłady:
gl.blendEquation(gl.FUNC_ADD);
gl.blendEquation(gl.FUNC_SUBTRACT);
gl.blendEquation(gl.FUNC_REVERSE_SUBTRACT);
gl.getParameter(gl.BLEND_EQUATION_RGB) === gl.FUNC_ADD; // true
gl.getParameter(gl.BLEND_EQUATION_ALPHA) === gl.FUNC_ADD; // true
Opis:
Metoda WebGLRenderingContext.blendEquation() służy do ustawiania równania mieszania RGB i równania mieszania alfa w jednym równaniu. Równanie mieszania określa, w jaki sposób nowy piksel jest łączony z pikselem znajdującym się już w pliku WebGLFramebuffer. Parametry mode - GLenum (unsigned long, Używane do wyliczeń) określające sposób łączenia kolorów źródłowych i docelowych. Musi być:
gl.FUNC_ADD - źródło + miejsce docelowe (wartość domyślna)
gl.FUNC_SUBTRACT - źródło - miejsce docelowe
gl.FUNC_REVERSE_SUBTRACT - miejsce docelowe - źródło
Podczas korzystania z EXT_blend_minmax rozszerzenia:
ext.MIN_EXT - Minimum źródła i miejsca docelowego
ext.MAX_EXT - Maksimum źródła i miejsca docelowego
W przypadku korzystania z kontekstu WebGL 2 dostępne są dodatkowo następujące wartości:
gl.MIN - Minimum źródła i miejsca docelowego
gl.MAX - Maksimum źródła i miejsca docelowego
Wyjątek jeśli mode nie jest jedną z trzech możliwych wartości, gl.INVALID_ENUM zgłaszany jest błąd. Wartość zwracana undefined. Aby uzyskać równania mieszania, wykonaj zapytanie o stałe BLEND_EQUATION, BLEND_EQUATION_RGB i BLEND_EQUATION_ALPHA, które zwracają gl.FUNC_ADD, gl.FUNC_SUBTRACT, gl.FUNC_REVERSE_SUBTRACT, lub jeśli opcja EXT_blend_minmax jest włączona: ext.MIN_EXT lub ext.MAX_EXT.
Zobacz też:
WebGLFramebuffer -
EXT_blend_minmax -