[ Leksykon ] [ JavaScript ] [ Metody ] [ canvas ] [ WebGL ]
WebGLRenderingContext.blendEquationSeparate()
[_] [A] [B] [C] [D] [E] [F] [G] [H] [I] [J] [K] [L] [M] [N] [O] [P] [Q] [R] [S] [T] [U] [V] [W] [X] [Y] [Z]
blendEquationSeparate(modeRGB, modeAlpha)
Przykłady:
gl.blendEquationSeparate(gl.FUNC_ADD, gl.FUNC_SUBTRACT);
gl.getParameter(gl.BLEND_EQUATION_RGB) === gl.FUNC_ADD; // true
gl.getParameter(gl.BLEND_EQUATION_ALPHA) === gl.FUNC_ADD; // true
Opis:
Metoda WebGLRenderingContext.blendEquationSeparate() służy do oddzielnego ustawiania równania mieszania RGB i równania mieszania alfa. Równanie mieszania określa, w jaki sposób nowy piksel jest łączony z pikselem znajdującym się już w pliku WebGLFramebuffer. Parametry modeRGB - GLenum (unsigned long Używane do wyliczeń) określające sposób łączenia czerwonych, zielonych i niebieskich składników kolorów źródłowych i docelowych. Musi być:
gl.FUNC_ADD - źródło + miejsce docelowe wartość domyślna
gl.FUNC_SUBTRACT - źródło - miejsce docelowe
gl.FUNC_REVERSE_SUBTRACT - miejsce docelowe - źródło
Podczas korzystania z EXT_blend_minmax rozszerzenia:
ext.MIN_EXT - Minimum źródła i miejsca docelowego
ext.MAX_EXT - Maksimum źródła i miejsca docelowego
W przypadku korzystania z kontekstu WebGL 2 dostępne są dodatkowo następujące wartości:
gl.MIN - Minimum źródła i miejsca docelowego
gl.MAX - Maksimum źródła i miejsca docelowego
Parametr modeAlpha - GLenum określające sposób łączenia składnika alfa przezroczystości kolorów źródłowych i docelowych. Musi być:
gl.FUNC_ADD - źródło + miejsce docelowe (wartość domyślna)
gl.FUNC_SUBTRACT - źródło - miejsce docelowe
gl.FUNC_REVERSE_SUBTRACT - miejsce docelowe - źródło
Podczas korzystania z EXT_blend_minmax rozszerzenia:
ext.MIN_EXT - Minimum źródła i miejsca docelowego
ext.MAX_EXT - Maksimum źródła i miejsca docelowego
W przypadku korzystania z kontekstu WebGL 2 dostępne są dodatkowo następujące wartości:
gl.MIN - Minimum źródła i miejsca docelowego
gl.MAX - Maksimum źródła i miejsca docelowego
Wartość zwracana undefined. Wyjątki jeśli mode nie jest jedną z trzech możliwych wartości, gl.INVALID_ENUM zgłaszany jest błąd. Aby uzyskać bieżące równania mieszania, wykonaj zapytanie o stałe BLEND_EQUATION, BLEND_EQUATION_RGB i BLEND_EQUATION_ALPHA, które zwracają gl.FUNC_ADD, gl.FUNC_SUBTRACT, gl.FUNC_REVERSE_SUBTRACT, lub jeśli opcja EXT_blend_minmax jest włączona: ext.MIN_EXT lub ext.MAX_EXT.
Zobacz też:
WebGL blendEquation() -
WebGL blendColor() -
WebGL blendFunc() -
WebGLFramebuffer -
EXT_blend_minmax -