Helion Bestsellery

Nowoczesne architektury danych. Przewodnik po hurtowni danych, siatce danych oraz Data Fabric i Data Lakehouse
  • Autor: James Serra
  • Zniżka: 35%
  • Cena: 79.00 51.35 zł
  • Marka: Helion
  • Status: Dostępna
  • Typ: Książka
  • EAN: 9788328916692
  • ISBN: 978-83-289-1669-2
Dodaj Nowoczesne architektury danych. Przewodnik po hurtowni danych, siatce danych oraz Data Fabric i Data Lakehouse do koszyka

Helion Książka Dnia

Algorytmy w Pythonie. Techniki programowania dla praktyków
  • Autor: Piotr Wróblewski
  • Zniżka: 50%
  • Cena: 119.00 59.50 zł
  • Marka: Helion
  • Status: Dostępna
  • Typ: Książka
  • EAN: 9788328393684
  • ISBN: 978-83-283-9368-4
Dodaj Algorytmy w Pythonie. Techniki programowania dla praktyków do koszyka

blendFunc()

[ Leksykon ] [ JavaScript ] [ Metody ] [ canvas ] [ WebGL ]

WebGLRenderingContext.blendFunc()

[_] [A] [B] [C] [D] [E] [F] [G] [H] [I] [J] [K] [L] [M] [N] [O] [P] [Q] [R] [S] [T] [U] [V] [W] [X] [Y] [Z]

blendFunc(sfactor, dfactor)

 

Przykłady: 

gl.disable(gl.BLEND); // Dezaktywuje mieszanie obliczonych wartości kolorów fragmentów

gl.enable(gl.BLEND);
gl.blendEquation(gl.FUNC_ADD);
gl.blendFunc(gl.SRC_ALPHA, gl.ONE_MINUS_SRC_ALPHA);

  

gl.enable(gl.BLEND);
gl.blendFunc(gl.SRC_COLOR, gl.DST_COLOR);
gl.getParameter(gl.BLEND_SRC_RGB) === gl.SRC_COLOR; // true

 

gl.enable(gl.BLEND);
gl.blendFunc(gl.SRC_COLOR, gl.DST_COLOR);

 

Opis:
Metoda WebGLRenderingContext.blendFunc() definiuje, która funkcja jest używana do mieszania arytmetyki pikseli tekstury. Parametry sfactor - WebGL_API.Types określenie mnożnika dla źródłowych współczynników mieszania. Wartość domyślna to
gl.ONE. dfactor - WebGL_API.Types określenie mnożnika dla docelowych współczynników mieszania. Wartość domyślna to gl.ZERO. Wartość zwracana undefined. Wyjątki jeśli sfactor lub dfactor nie jest jedną z podanych możliwych wartości, gl.INVALID_ENUM zgłaszany jest błąd. Jeśli jako czynniki źródła i miejsca docelowego zostaną użyte razem stały kolor i stała wartość alfa, gl.INVALID_ENUM zostanie zgłoszony błąd. Aby uzyskać bieżącą funkcję mieszania, wykonaj zapytanie o stałe BLEND_SRC_RGB, BLEND_SRC_ALPHA, BLEND_DST_RGBi BLEND_DST_ALPHA, które zwracają jedną ze stałych funkcji mieszania.

Dla współczynników sfactor i dfactor można zastosować następujące stałe. Wzór na kolor mieszany można opisać w następujący sposób:

color(RGBA) = (sourceColor * sfactor) + (destinationColor * dfactor). Wartości RGBA mieszczą się w przedziale od 0 do 1.

R , G , B , A S reprezentują odpowiednio składową czerwoną , zieloną , niebieską i alfa źródła,
R D , G , B , A D reprezentują odpowiednio czerwony , zielony , niebieski i alfa składnik miejsca docelowego,
R , G , B , A C reprezentują odpowiednio składową czerwoną , zieloną , niebieską i alfa stałego koloru. Wszystkie są wartościami z zakresu od 0 do 1, łącznie.

Stałe:

gl.ZERO [ Czynnik: 0,0,0,0 ] - Mnoży wszystkie kolory przez 0.
gl.ONE [ Czynnik: 1,1,1,1 ] - Mnoży wszystkie kolory przez 1.
gl.SRC_COLOR [ Czynnik: R S, G S, B S, A ] - Mnoży wszystkie kolory przez kolory źródłowe.
gl.ONE_MINUS_SRC_COLOR [ Czynnik: 1-R S , 1-G S , 1-B S , 1-A S ] - Mnoży wszystkie kolory przez 1 minus każdy kolor źródłowy.
gl.DST_COLOR [ Czynnik: R D , G D , B D , A D ] - Mnoży wszystkie kolory przez kolor docelowy.
gl.ONE_MINUS_DST_COLOR [ Czynnik: 1-R D , 1-G D , 1-B D , 1-A D ] - Mnoży wszystkie kolory przez 1 minus każdy kolor docelowy.
gl.SRC_ALPHA [ Czynnik: A S , A S , A S , A S] - Mnoży wszystkie kolory przez źródłową wartość alfa.
gl.ONE_MINUS_SRC_ALPHA [ Czynnik: 1-A S , 1-A S , 1-A S , 1-A S ] - Mnoży wszystkie kolory przez 1 minus źródłowa wartość alfa.
gl.DST_ALPHA [ Czynnik: A D , A D , A D , A D ] - Mnoży wszystkie kolory przez docelową wartość alfa.
gl.ONE_MINUS_DST_ALPHA [ Czynnik: 1-A D , 1-A D , 1-A D , 1-A D ] - Mnoży wszystkie kolory przez 1 minus docelowa wartość alfa.
gl.CONSTANT_COLOR [ Czynnik: R do , G do , B do , A C ] - Mnoży wszystkie kolory przez stały kolor.
gl.ONE_MINUS_CONSTANT_COLOR [ Czynnik: 1-R C , 1-G C , 1-B C , 1- A C ] - Mnoży wszystkie kolory przez 1 minus stały kolor.
gl.CONSTANT_ALPHA [ Czynnik: A C , A C , A C , A C ] - Mnoży wszystkie kolory przez stałą wartość alfa.
gl.ONE_MINUS_CONSTANT_ALPHA [ Czynnik: 1-A C , 1-A C , 1-A C , 1-A C ] - Mnoży wszystkie kolory przez 1 minus stała wartość alfa.
gl.SRC_ALPHA_SATURATE [ Czynnik: min( A S , 1-A D ), min( A S , 1-A D ), min( A S , 1-A D ), 1 ] - Mnoży kolory RGB przez mniejszą z wartości alfa źródłowej lub wartości 1 minus docelowa wartość alfa. Wartość alfa jest mnożona przez 1.

 

Zobacz też:
gl.disable() - 
gl.enable() - 
gl.getParameter() - 
gl.INVALID_ENUM - 

 

Please publish modules in offcanvas position.